Kategorie:

W TOKU PROWADZONEJ EDUKACJI

Dzieci sięgać wtedy mogą do własnych, osobistych przeżyć oraz wspomnień z domu rodzinnego, albo też korzystać z wyuczonego wcześniej repertuaru pieśniowego. Zawsze jednak przykłady śpiewane dzieciom przez nauczyciela czy opiekuna będą podstawowym źródłem ich umuzykalnienia.W toku prowadzonej edukacji muzycznej poglądowymi strukturami wier­szowanymi mogą być krótkie refreny kołysankowe lub charakterystyczne apostrofy: Śpij, śpijże, luli, lulaj, lulajże, uśnij, uśnijże mi uśnij, pochodzące z zapisów ludowych, np.:Uśnijże mi, uśnij, albo mi urośnij,Możesz mi się przydać gąski w pole wygnać.Wyżeniesz gąsiątka, przyjdziesz po kurczątka, cóż to za pociecha z małego dziewczątka.Wyżeniesz kurczątka, przyjdziesz po kaczątka, cóż to za pociecha z mojego dzieciątka.

Dodaj komentarz