Pomocne temu rodzajowi muzyki są przede wszystkim środki masowego przekazu, które stały’ się głównymi środkami reklamy produktów show-biznesu, skupiając rzesze kibiców sezonowych, a zaniedbując przy tym bardziej wzniosły cel upowszechniania trwałych wartości kultury. Stąd też Wacław Panek tak ocenia funkcję informacyjną mass mediów: „Ta ewidentna dysproporcja wypływa najprawdopodobniej Z zakładanego apriorycznie przez dysponentów mass mediów powszechnego społecznego zainteresowania muzykąpop przy jednoczesnym bardzo nikłym zainteresowaniu innymi dziedzinami kultury muzycznej. Taki stan rzeczy jeszcze bardziej wzmaga popularność muzyki rozrywkowej — nie starając się niwelować dysproporcji zainteresowań społecznych między muzyką artystyczną a pop musie i tylko dysproporcję tę stale pogłębia przynosząc dzisiaj, jak i w przyszłości nietrudne do przewidzenia skutki w zakresie społecznych postaw w procesie odbioru dóbr kulturalnych”.