Kategorie:

DŹWIĘKI, OBRAZY I RUCHY

  • Dźwięki, obrazy, ruchy, słowa stają się tworzywem działalności twórczej, w której równie ważny jest sam proces tworzenia, działania, jak i uzyskane efekty;poznanie — istotąjest dążenie do wykrycia i zrozumienia rządzących określonym zjawiskiem prawidłowości. W rezultacie podejmowanych przez siebie form aktywności dziecko zdobywa nowe doświadczenia, wzbogaca się o nowe sposoby działania i nowe rozwiązania, odkrywa dla siebie nowy skrawek rzeczywistości, a więc aktywność taka nosi zna­miona aktywności twórczej, bowiem „każde działanie mieszczące się w zakresie własnej aktywności jednostki jest twórcze, o ile prowadzi do rezultatów nowych dla niej”. Jerzy Kujawiński stwierdza, że przez „aktywność twórczą rozumie się podej­mowaną z zadowoleniem, opartą na własnych pomysłach .

Dodaj komentarz